Cu o istorie de 23 de ediții, Conferința Progresiv este evenimentul de referință al comunității locale de business din retail & FMCG. Anual, evenimentul reunește elita industriei și reprezintă o sursă de inspirație pentru jucătorii din piață aducând insight-uri relevante despre cumpărător, consumator, modele de business câștigătoare, importanța strategiei omnicanal, puterea tehnologiei și a datelor sau fațetele inovației.
2024
Sub tema umbrelă ”Back to the Future”, în cadrul celei de-a 23-a ediții a Conferinței Progresiv am adus în prim-plan companii care privesc cu încredere spre viitor și au construit o strategie solidă de creștere. Discuția despre viitor a fost completată de key speech-uri, insight-uri de la marile companii de research și dezbateri privind strategia jucătorilor din piața de retail pentru a naviga prin furtuna momentului.
Florin
Ilie
Deputy CEO și Head of Wholesale Banking, ING România
Ioana
Boghenco
Chief Business Development Officer, Orbico Group
Georgiana
Radu
Director Național de Achiziții și Marketing, Lidl România
Diana
Scăunașu
Managing Director Consumer Panel, GfK România
Dan
Cantaragiu
Consultant certificat & Managing Partner, Scotwork România
Toby
Pickard
Global Insight Leader, IGD
Sebastian
Rennack
Fondator, Aletos Advisory
Oana
Lungu
Director Executiv Achiziții, Kaufland România & Moldova
Alina
Stepan
Country Manager România, Cluster Head SE Europe Ipsos
Mihai
Iordache
Consultant & Facilitator certificat, Scotwork România
Răzvan
Ionescu
Category Planning Manager Biscuits & Bakery Romania, Mondelēz International
Iulia
Pencea
Market Leader, NielsenIQ România
Irinel
Popescu
Director de Vânzări și Operațional, Metro România
Magor
Csibi
Head of Leadership and Organizational Culture Practice, Trend Consult Group
Emanuele
De Marchi
Head of Marketing for International Markets, Lavazza Group
Petruș
Stuparu
Head of Team Culture Division, Trend Consult Group
Andrei
Cânda
Managing Partner, iSense Solutions
Dan
Crișan
COO, PENNY România
Tiberiu
Dănețiu
Director de Marketing, Auchan Retail România
Mihai
Cismașiu-Buda
Principal, Data & Services, Mastercard România, Croația, Israel
Managing Partner, Marco Polo Central & Eastern Europe
Oliver
Șenchea
Managing Partner, Retail Media Hub
Teodor
Șerban
Director Eficiență și Proiecte, Auchan Retail România
Bogdan
Lupu
Director of Loyalty and Mobile, Carrefour România
Andrei
Popescu
General Manager, Freshful
Adrian
Urdar
Chief Product Officer, Bringo International
Florina
Dobre
CEO, Bringo România
2023
Ultimii trei ani au fost un roller coaster, cu provocări la fiecare pas, iar 2023 nu pare să facă excepție de la regulă. În continuare suntem sub semnul incertitudinii și, dincolo de inflație, care a redefinit regulile jocului în industria de retail și FMCG, continuă să apară obstacole noi. În acest context, creșterea sustenabilă, care se regăsește în business plan-urile jucătorilor, pare un obiectiv tot mai greu de atins. Cei peste 400 de participanți la cea de-a 22 ediție a Conferinței Progresiv de la Sinaia – The Great Game of Retail - au aflat, în cele trei zile ale evenimentului, cum se redefinesc modelele de business și ce chei spre succes au găsit jucătorii din industrie.
Marco
Hößl
CEO, Kaufland România și Republica Moldova
Silvia
Sticlea
Country Manager, Nestlé România
Duncan
Stevens
Autor, Keynote speaker internațional
Iulia
Pencea
Market Leader, NielsenIQ România
Raluca
Răschip
Cofondator, Teamology Institute
Julien
Munch
CEO, Carrefour România
Diana
Scăunașu
Consumer Panel Lead, GfK România
Mihai
Ciurtin
Managing Director, Intersnack România, Bulgaria & Moldova
Matthew
Brown
Managing Director, Echochamber
Cosmin
Alexandru
Cofondator, Teamology Institute
Cristina
Crăciun
Global Director, Ipsos Censydiam Institute for Motivational Research
Sharon
Annette
Marketing Director, HEINEKEN Romania
Alina
Horgea
Director Mărci Proprii și Tranziție Alimentară, Carrefour România
Maria
Boldor
Principal, Horváth România
Andrei
Cânda
Managing Partner, iSense Solutions
Gaetan
Pacton
CEO, Profi Rom Food
Cristian
Popa
Membru în Consiliul de Administrație, BNR
Oana
Bejan
Head of Retail & Sales Force, Danone România
Iulia
Malioukis
Principal, Horváth România
Radu
Savopol
Cofondator și CEO, 5 to go
Cristi
Movilă
Eastern Europe General Manager & EMEA SVP, VTEX
Tiberiu
Dănețiu
Director de Marketing, Auchan Retail România
Daniela
Jordanovski
Director marketing, achiziții și regiune vânzări, dm România
Cătălin
Bulbariu
Revenue Growth Manager, Coca-Cola HBC România
Andrei
Pinte
Sales Manager, ORTEC
Cătălin
Samara
CEO, Bringo International
Adrian
Urdar
Chief Product Officer, Bringo International
Tomáš
Chadzivasilis
CEO, Sezamo România
Mihai
Cismașiu-Buda
Director Sales, Data & Services Mastercard România, Croația și Israel
2022
Conferința Progresiv, cel mai mare eveniment de business din piața locală de retail & FMCG, a încheiat cea de-a 21-a ediție. Sub sloganul “Unlock the Future”, evenimentul a avut loc în perioada 25-27 mai, la Hotel Internațional. 34 de speakeri au urcat pe scena evenimentului și au împărtășit cu cei peste 450 de participanți informații utile industriei de retail & FMCG.
Conferința Progresiv a tratat cele mai fierbinți subiecte ale momentului, de la statusul pieței locale și regionale în contextul inflației la schimbarea comportamentului de consum, nevoia de digitalizare, precum și interesul în creștere pentru concepte și strategii pe care producătorii și retailerii pot miza în modelul lor de business, precum personalizarea, sustenabilitatea și produsele locale.
Jack
Stratten
Senior Trends Consultant, Insider Trends
Arwen
Finlayson
Global Customer Success Director, NielsenIQ
Marcin
Nowakowski
Associate Partner, MCKinsey & Company Polonia
Richard
Herbert
Global Business Insight Director, Europanel
Diana
Scăunașu
Country Lead Consumer Panel Lead, GfK România
Valer
Hancaș
Director Comunicare & Corporate Affairs, Kaufland România
Mircea
Turdean
Director General, Farmec
Alina
Stepan
Country Manager România / Cluster Head SEE, Ipsos
Monica
Frumosu
Product Owner, Coca-Cola HBC România
Ilie
Gageatu
Direct de Vânzări, Mars România
Virunga
Mina
General Manager, Stockday
Constantinos
Mavrommatis
Chief Data Scientist, RetailZoom
Gabriela
Sîrbu
Digital Marketing Director, Profi Rom Food
Cătălin
Pavel
IT Digital & Data Director, Profi Rom Food
Adrian
Cornea
Plant Director, Fabrica de Lapte Brașov Olympus
Gabriela
Munteanu
Marketing Director, Kandia Dulce
Oana
Bejan
Head of Retail & Sales Force, Danone România
Danor
Ionescu
CEO, Pall-Ex
Victor
Iancu
Associate Partner, KPMG România
Marian
Dumitrescu
Founder, Fieldstar
Lucian
Marin
Managing Partner, Marco Polo CEE
Manuela
Mancaș
CEO AHA Moments & Co-fondator, The Pareto Report
Mihai
Bârsan
Founder, The Pareto Report
Andrei
Cânda
Managing Partner, iSense Solutions
Cristi
Movilă
Eastern Europe General Manager & EMEA SVP, VTEX
Albert
Davidoglu
CEO, Macromex
Julien
Munch
CEO, Carrefour România
Claudia
Badea
Director pentru Comerțul Digital, cora România
Tiberiu
Dănețiu
Marketing Director, Auchan Retail România
Andrei
Popescu
General Manager, Freshful by eMAG
Marek
Dolezal
COO, Penny România
Mihai
Bonca
Senior Consultant, Brand Arhitects
Cosmin
Alexandru
Co-fondator, Teamology
Raluca
Răschip
Co-fondator, Teamology
2021
Într-o industrie dinamică și sensibilă la orice schimbare în comportamentul de consum precum retailul, pandemia de COVID-19 a fost cel mai disruptiv factor care a dus la schimbarea regulilor jocului, a modificat substanțial tiparele de consum și a determinat jucătorii industriei să regândească de la zero strategii atent construite în ani întregi. Despre toate aceste modificări și ce rezervă viitorul industriei de retail am dezbătut la ce-a de-a 20 ediție a Conferinței Progresiv - The Age of Disruption, cel mai mare eveniment de profil din industria de retail & FCMG. Evenimentul s-a desfășurat în perioada 20-22 octombrie, la Hotel Internațional Sinaia și a reunit peste 170 de profesioniști din industria de retail și FMCG.
“The Age of Disruption” marchează începutul unei noi ere în retail & FMCG, în care jucătorii învață să navigheze și să construiască într-un context încă incert, în care au în față un consumator nou, pentru care triggerele ce determină achiziția s-au schimbat, în care inovația, tehnologia, noile modele de business și rapiditatea adoptării acestora fac o diferență crucială în a rămâne relevanți în piață.
Chris
Roebuck
Organisational Success Advisor,
Matthew
Brown
Retail Futurist & Managing Director, Echochamber
Lenneke
Schils
Global Insights Director FMCG, GfK
Diana
Scăunașu
Country Lead Consumer Panel, GfK România
Lucija
Vidis Roic
Project leader, Core member of the Consumer Goods practice, Boston Consulting Group Budapest
Ruxandra
Târlescu
Partener de Taxe & lider Industria de Retail și FMCG, PwC România
Dorian
Cazacu
Senior Client Director, Ipsos România
Jovan
Radosavljevic
Director General, Coca-Cola HBC România
Paul
Barnett
Președinte, Ursus Breweries
Daniel
Chorbadjian
Managing Director Eastern Europe, Nielsen IQ
Arnaud
Dussaix
Consultant de strategie, eMAG
Andrei
Elvădeanu
Director Cercetare Cantitativă, iSense Solutions
Cristi
Movilă
Eastern Europe General Manager & EMEA SVP, VTEX
Marius
Luican
General Manager & Founder, Reveal Marketing Research
Julien
Munch
CEO, Carrefour România
Daniel
Gross
CEO, Penny România
Valer
Hancaș
Director Comunicare & Corporate Affairs, Kaufland România & Moldova
Tiberiu
Dănețiu
Marketing Director, Auchan Retail România
2019
“Facing the Future” este tema care a adus împreună aproape 500 de manageri la Conferința Progresiv, evenimentul de referință al comunității de business locale din retail & FMCG.
Conferința, ajunsă la ediția a 19-a, a debutat pe 13 martie cu Leadership Game și Leadership Cinema, două momente marca John Maxwell Team, acestea fiind gândite pentru a-i sprijini pe participanți în dezvoltarea lor profesională. În cadrul sesiunilor plenare am aflat insight-uri importante despre piața de retail și FMCG, multiplele fațete ale inovației, modele de business noi și rolul tehnologiei, dar și cum se conturează strategia de creștere pentru cei mai importanți jucători din piața locală de retail și FMCG.
Thomas
de Bresser
Senior Innovation Coach and Facilitator, DesignThinkers Group Amsterdam
Sebastian
Rennack
Senior Analyst, LZ Retailytics - by Lebensmittel Zeitung
Emina
Maslic
Client Development Lead, Nielsen Innovation Practice
Iancu
Guda
Președinte, Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România
Gabriela
Luca
Commercial Director Consumer Panels & Services, GfK România
Alina
Stepan
Cluster Head, Ipsos South-East Europe
Șerban
Stoica
Associate, AT Kearney
Miloš
Ryba
Head of Retail Strategic Projects, IGD
Ioana
Mucenic
CEO, Minio Studio
Călin
Costinaș
Deputy CEO, Profi Rom Food
Tiberiu
Dănețiu
Director Client și Inovație, Auchan Retail România
Cătălin
Samara
COO, Carrefour România
Adrian
Nicolaescu
Vice-President Marketing, Mega Image
Diana
Anghel
Executive Director, Kantar TNS România
Valer
Hancaș
Director Comunicare & Corporate Affairs, Kaufland România
Peste 450 de profesioniști din retail, industria bunurilor de larg consum și domeniile conexe au fost prezenți între 14-17 martie la Conferința Progresiv din Sinaia, evenimentul de referință al pieței locale de retail și FMCG. Sub tema umbrelă “Beyond Borders”, conferința a adus în discuție principalele direcții care trebuie urmate de jucătorii din piață pentru a-și duce businessurile într-o nouă zonă, dar și care sunt oportunitățile și provocările care se întrevăd pentru perioada următoare.
Alfonso
Velasco Tamames
Research Analyst Europe, The Economist Intelligence Unit
Pambos
Charalambous
Director Global Services Eastern Europe, Middle East, Africa, Nielsen
Ray
Gaul
Senior Vice President European Retail, Kantar Consulting
Ionuț
Dumitru
Președinte, Consiliul Fiscal
Dan
Bădin
Tax Partner, Deloitte România
Raluca
Răschip
Consumer Goods & Retail Director, GfK România
Dan
Balica
Food& Nutrition Analyst, Euromonitor International
Alina
Stepan
Cluster Head, Ipsos South-East Europe
Adrian
Nicolaescu
VP Marketing, Mega Image
Geanina
Ghiculescu
Head of Retail Marketing, Metro Cash & Carry România
Valer
Hancaș
Manager Corporate Affairs & Communication, Kaufland România
Bogdan
Lupu
Head of Digital Marketing, Carrefour România
Ionuț
Ilie
Costomer Development Director, Unilever SCE
Răzvan
Botezatu
Commercial Excellence Manager, Coca-Cola HBC România
Albert
Davidoglu
COO, Macromex
Andrei
Cânda
Managing Partner, iSense Solutions
Gilles
Antoine
Country General Manager, L’Oréal România
Nicolae
Costea
Director Național de Vânzări, Alexandrion Group
Ioan
Ungur
Director Vânzări, Albalact
Cristina
Cărămizaru
Trade Marketing Manager, OFF Premise Snacks, PepsiCo România
2017
Nu mai puțin de 450 de profesioniști din retail, industria bunurilor de larg consum și domeniile conexe au fost prezenți între 15-17 martie la Conferința Progresiv din Sinaia, cel mai important eveniment de business dedicat industriei de profil. Tema ediției, “Paths to Growth”, a adus în discuție principalele direcții care trebuie urmate pentru a readuce creșterile pe termen mediu și lung pe piață. Astfel, printre subiectele abordate s-au numărat: radiografia economiei locale și a sectorului FMCG, tendințele care influențează comportamentul de consum al românilor, inovația în shopper marketing, modele de business disruptive, tehnologii care schimbă fața retailului și modul în care brandurile interacționează cu shoperii în interiorul magazinelor.
Dave
Birss
International Speaker on Creativity and Innovation, Founder, OpenForIdeas.org
Guillaume
Guerrin
Head of Online & Mobile Research, Ipsos Europe, CIS & Africa
Alexandru
Vlad
CEO, Selgros Cash & Carry România
Dennis
Biernatzki
General Manager, REWE România
Rozalia
Pal
Vicepreședinte, Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România
Raluca
Răschip
Consumer Goods & Retail Director, GfK România
Ondina
Olariu
Shopper Marketing Director, Geometry Global România
Luca
de Nard
General Manager, Nielsen România
Ana
Iorga
CEO, Founder & Chief Neuroscientist, Buyer Brain
Peter
Mueller
CEO, Heidi Chocolat
Ioana
Mucenic
CEO, Minio Studio
Mircea
Draja
Co-fondator și Managing Partner, RealFoods.ro & Ucook
Mihai
Păun
Owner, Bringo
Ionuț
Nițoi
Director Hypermarket, Carrefour Colentina
Maria
Dobre
Manager Dinamică Comercială, Carrefour
Alexandru
State
Head of Category & Shopper Marketing, Heineken România