Keynote Speakers
Cu o experiență de peste 16 ani în FMCG, Toby cercetează și prezintă perspective asupra viitorului retailului, inovațiilor, durabilității, impactului digital și tendințelor din sectorul FMCG. Motivat de găsirea celor mai potrivite soluții la problemele cu care se confruntă companiile, Toby este pasionat de transformarea businessurilor pentru a fi cât mai rezistente și adaptate viitorului. El colaborează în mod regulat cu branduri și retaileri importanți pe care îi ține updatați în legătură cu trendurile din industrie.
A primit premiul Top Retail Expert de RETHINK Retail în 2024, 2023 și 2022.
Sebastian Rennack este fondatorul Aletos Advisory, analist de retail recunoscut la nivel internațional și colaborator de lungă durată al Lebensmittel Zeitung, principalul săptămânal german de afaceri pentru sectorul FMCG și retail alimentar. Are o vastă experiență practică în industrie ca fost membru al echipelor internaționale de operațiuni ale Schwarz Group și Metro Group din Polonia, Ucraina și Rusia.
Retail
Cu o experiență în retail de 14 ani, Georgiana Radu a făcut parte din echipa care a pus bazele Lidl pe piața localã. În prezent, Georgiana Radu este Director Național de Achiziții și Marketing Lidl și coordonează strategia de achiziții și marketing a produselor din portofoliul Lidl România. Georgiana Radu a revenit în România în 2023, după trei ani petrecuți alături de echipa de achiziții și marketing a Lidl Germania.
Oana Lungu este Director Executiv Achiziții cadrul Kaufland România și Republica Moldova și lucrează în companie de peste 18 ani. A urmat studii universitare în domeniul arhitecturii, iar primul contact cu achizițiile l-a avut în cadrul unei firme de construcții, unde a avut posibilitatea să învețe mult mai multe lucruri decât ar spera un tânăr absolvent. Experiențele din sfera profesională au condus-o către retail, un domeniu plin de provocări, față de care a fost mereu extrem de deschisă și în care a reușit până astăzi să atingă performanțe de top alături de echipa sa. Principiul pe care Oana l-a transpus cu succes în domeniul achizițiilor este acela că, o construcție durabilă pornește întotdeauna de la o fundație solidă. În retail, fundația este chiar echipa alături de care lucrează zi de zi, fie că e vorba de colegi cu experiență sau de tineri la început de carieră care descoperă cu entuziasm acest domeniu extrem de dinamic. Tot ea este de părere că retailul este, până la urmă, arhitectură – arhitectura echipelor, magazinelor, produselor și, nu în ultimul rând, arhitectura valorilor unei companii. Ea consideră că cel mai important lucru la un job este integrarea în echipele cu care lucrezi, conexiunea cu oamenii, dorința de a performa și a învăța zi de zi, valori pe care le-a găsit la Kaufland încă din prima clipă.
Cu o impresionantă experiență profesională în retail, atât pe plan local cât și internațional, Irinel și-a început cariera în Metro în urmă cu 20 de ani la Craiova, iar în 2006 a făcut un pas profesional important în cadrul grupului Metro, alăturându-se echipei Real - România, ca Director de Magazin.
Extinderea aptitudinilor profesionale peste granițe a însemnat o nouă provocare. A ocupat, între 2011-2015, poziția de Director Regional la Tesco Ungaria, unde a coordonat mai multe formate de magazin: Proximitate ( Express), Supermarket și Hipermarket. Fiind responsabil cu dezvoltarea unei perspective globale de afaceri a regiunii, precum și cu animarea și motivarea echipelor din magazine el a jucat un rol esențial în succesul obținut de Tesco în regiune.
A revenit în România în 2016 pentru a se alătura din nou echipei Metro, iar in 2018 a preluat conducerea departamentului de Retail, care se ocupă cu dinamizarea comerțului tradițional prin implementarea programului LaDoiPasi.
Pe lângă rolul de Director Franciză, începând cu Octombrie 2023, Irinel Popescu a preluat și funcția de Director Vânzări și Operațional Metro România. Astfel, Irinel este îndreptățit să spună „Nu lucrez pentru Metro. Lucrez pentru miile de antreprenori curajoși, care își urmează visul, deschizând afaceri locale de succes ce deservesc comunități, oameni și nevoi".
Cu o experiență de peste 20 de ani în cadrul PENNY România, Dan Crișan deține din ianuarie 2024 poziția de COO în cadrul companiei.
În prezent, coordonează departamentele Vânzări, Logistică, Comerț Digital și Sustenabilitate, aducându-și expertiza vastă într-un rol strategic pentru dezvoltarea continuă a companiei în piața românească. Dan Crișan s-a alăturat echipei în 2004, după ce a finalizat studiile de MBA în Germania. A participat la deschiderea primului magazin din țară și spune cu mândrie că PENNY a pus bazele retail-ului în România. În ultimii zece ani ca Director Național de Vânzări la PENNY, Dan Crișan a condus cu succes o echipă de peste 3.000 de oameni la nivel național. Dan Crișan a pornit la drum alături de o echipă mică, iar la început participa la toate operațiunile care se desfășurau în magazine. A creat împreună cu echipa sa principalele procese pe care se bazează și în acest moment modul în care PENNY funcționează.
Doctor în economie, cu o experiență de 20 ani în Marketing, Tiberiu Dănețiu participă la crearea și dezvoltarea rețelei Auchan în România, care are în prezent peste 430 de magazine, dintre care aproape 400 în Stațiile Petrom, la introducerea pe piața românească a conceptului de discount generalizat, cât și la punerea bazelor de ecommerce & digital Auchan, în perioada 2015-2019, activând în calitate de Director Inovație. Totodată, a fost membru în consiliul director AMRCR (Asociația Marilor Rețele Comerciale din România), membru al consiliului director al Confederației Patrotale CONCORDIA și membru de bord în Auchan Retail România.
În cadrul misiunii sale, participă la definirea și punerea în practică a viziunii, ambiției și strategiei Auchan în România, la construirea proiectului comercial de țară și la definirea și coordonarea diferitelor activități și proiecte din cadrul mixului de marketing: strategia de marcă și strategia client, strategia sortimentală și de dinamică comercială, politicile de preț, fundamentarea conceptelor de distribuție și politica de comunicare publicitară și instituțională.
În centrul preocupărilor sale se regăsește clientul și modul în care Auchan poate răspunde cel mai bine nevoilor și așteptărilor sale - indiferent că este vorba despre produse de bază, de modernitate, de plăcere, confort și servicii - alături de toate soluțiile pentru susținerea puterii lui de cumpărare. De-a lungul carierei sale, în paralel cu activitatea din domeniul privat, Tiberiu Dănețiu a predat la ASE București, Facultatea de Comerț, și este co-autor al mai multor cărți de Marketing.
Teodor Șerban este în prezent Director Eficiență și Proiecte în cadrul Auchan Retail România, având în responsabilitate activitățile de Digital și Supply Chain. De asemena, coordonează operațiunile formatului MyAuchan Petrom.
În rolul anterior, în cadrul Auchan Retail, a coordonat Direcțiunea de Proiecte Strategice, fiind responsabil de dezvoltarea activităților de e-commerce și digital, precum și de realizarea de noi parteneriate printre care și parteneriatul cu OMV Petrom, prin intermediul căruia rețeaua Auchan s-a extins cu aproape 400 noi puncte de vânzare și de contact cu clienții.
Inainte de a avea acest rol, Teodor a ocupat succesiv mai multe roluri operaționale în retail, ca Manager Departament, Director Magazin și Director Regional, roluri din care a coordonat și alte proiecte transversale precum: eficiența operatională în magazine, dezvoltarea de hub-uri de producție etc.
Are 15 ani experiență în retail și consideră ca echipa este principalul factor de succes.
De peste 10 ani, Bogdan Lupu, Director of Loyalty & Mobile, Carrefour România, construiește conexiuni mai bune cu consumatorii prin utilizarea datelor și a tehnologiei. Activ în domeniul Digital, el a lansat până în prezent 4 aplicații.
După ce s-a specializat în Advertising Management și Marketing la Canterbury Christ Church, Regatul Unit al Marii Britanii, unde a absolvit cursurile de licență, Bogdan a obținut diploma de Master în Economie și Administrarea Afacerilor de la Universitatea Autonomă din Barcelona, Spania.
Bogdan este la Carrefour România din 2014, când s-a alăturat companiei în calitate de Digital Marketer. De atunci, a avansat rapid, ocupând consecutiv funcția de Head of Digital Marketing & Ecommerce (2015-2019) și, apoi, Head of Loyalty & Mobile (2019-2022), culminând cu rolul de Director of Loyalty & Mobile, începând din martie 2022. Rolul lui în această calitate este de a crea noi modalități de a interacționa cu clienții Carrefour în mediul digital, pentru a crește frecvența sesiunilor de cumpărături și relevanța comunicării comerciale.
În responsabilitatea lui Bogdan intră managementul programului de fidelizare Act for Good, al aplicației mobile Carrefour și serviciilor mobile precum Self Scan, managementul Salesforce Marketing Cloud pentru automatizarea operațiunilor de marketing, cât și îmbunătățirea experienței utilizatorului și a interfeței de utilizare pentru aplicația mobilă.
Bogdan a avut un rol esențial în dezvoltarea aplicației Carrefour și a programului Act for Good, lansat în ianuarie 2021, un hub digital care aduce la viață o nouă viziunea asupra shoppingului - când faci cumpărături, faci și bine - prin faptul că utilizatorii pot să doneze punctele acumulate în aplicație, prin fiecare sesiune de cumpărături, către cauze umanitare direct în aplicație. În plus, programul, unic pe piața din România, oferă clienților o experiență integrată în ceea ce privește accesul la oferte și reduceri personalizate, dar și la experiențe unice precum webinarii, vizite la crame sau degustări de vin.
Andrei este General Manager Freshful, cea mai nouă platformă de livrare online pentru produse alimentare proaspete din România lansată de eMAG în octombrie 2021.
Anterior, el a fost Director Comercial și mai apoi Country Manager pentru eMAG Bulgaria.
De 6 ani și jumătate alături de eMAG, Andrei a contribuit direct la dezvoltarea afacerii construind proiecte și instrumente care au ajutat la maximizarea vânzărilor și a profitabilității.
Deși foarte tânăr, Andrei s-a afirmat ca lider după absolvirea Future 25, un program eMAG de dezvoltare a noii generații de lideri. Pe lână experiența solidă în e-commerce și vânzări, Andrei are expertiză de capital uman lucrând în calitate de consultant pentru una dintre firmele de consultanță Big 4. El are un Masterat în Cercetări Avansate în Finanțe de la Academia de Studii Economice și MBA-uri la Maastricht School of Management și Yale School of Management. În timpul liber, lui Andrei îi place să călătorească, să alerge și să practice tenis și sah.
Prin pasiunea sa pentru tehnologie și prin înțelegerea nevoilor clienților, Adrian, Chief Product Officer, conduce echipa Bringo International în crearea și implementarea soluțiilor care transformă experiența de livrare a produselor alimentare. Capacitatea sa de a anticipa și adapta produsul într-un mediu în schimbare rapidă este vitală pentru succesul continuu al companiei într-o piață competitivă.
Florina este CEO-ul Bringo Romania, unde îmbină experiența vastă din telecomunicații și retail cu pasiunea pentru transformare digitală și inovație orientată spre client. Alăturându-se Carrefour Romania în 2019, după 16 ani de leadership la Vodafone Romania, Florina a contribuit cu succes la automatizarea proceselor și îmbunătățirea experienței clienților, consolidându-și reputația de lider vizionar, cu o abordare umană și orientată spre rezultate.
Producători și Distribuitori
Ioana Boghenco și-a început activitatea în cadrul Orbico în 2019 în rolul de Director Comercial pentru Bulgaria și România, după 16 ani petrecuți în companiile Gillette și Procter&Gamble. În 2020 a preluat rolul de director general, iar principala misiune a fost aceea de a pune bazele fuziunii celor patru companii deținute de către Grupul Orbico în România
La începutul acestui an, Ioana a preluat funcția de Chief Business Development Officer în cadrul Orbico, cel mai mare distribuitor de produse FMCG din Europa, cu afaceri de 3,7 miliarde euro în 2023.
Ioana iubește să lucreze cu oamenii și pentru oameni și consideră că lucrul în echipă, pasiunea și inovația sunt motoarele principale ale succesului în orice demers.
Răzvan Ionescu este Category Planning Manager Biscuits & Bakery România în cadrul Mondelēz International, poziție pe care a preluat-o la finalul anului 2023. Răzvan are o experiență profesională bogată în zona de vânzări, unde a ocupat diverse poziții în ultimii 16 ani, cea mai recentă fiind de Sales Manager.
Răzvan a contribuit semnificativ la creșterea veniturilor și stabilirea obiectivelor companiei și a dezvoltat și implementat planuri de afaceri pentru clienți, avand un rol important in consolidarea businessului pe categoriile de snacking – ciocolată, biscuiți și bakery. Cu o echipa formata din peste 30 de persoane, el a asigurat performanța și dezvoltarea acestora, prin training-uri, coaching, dezvoltare de abilități. Răzvan Ionescu s-a alăturat companiei (pe atunci Kraft Foods) în 2007. Este absolvent al Universității Spiru Haret, cu specializare în Economie, Marketing și Afaceri Externe.
După absolvirea în 2011 la Universitatea din Torino în Management Internațional, Emanuele De Marchi a acumulat o experiență de marketing 10 ani în industria băuturilor spirtoase la Bacardi, unde s-a concentrat inițial pe piața din Italia. Ulterior, a ocupat rolul de Brand Manager pentru Europa pentru mărci de clasă mondială precum vodca Grey Goose și lichiorul St. Germain.
În 2020 s-a alăturat echipei Lavazza, în calitate de coordonator de marketing pentru regiunea CEMEA (Europa Centrală, Orientul Mijlociu și Africa). În 2023 a fost promovat în funcția de Head of Marketing pentru Piețe Internaționale, fiind responsabil de 71 de țări pe 4 continente, unde trăiesc 5,1 miliarde de oameni. Din acest rol, Emanuele are oportunitatea de analiza piața cafelei și dinamica consumatorilor la o scara mai largă pe o categorie sofisticată și în continuă evoluție.
Research, Consultanță și Soluții
Florin Ilie a prelut rolul de Deputy CEO și Head of Wholesale Banking ING România, de la 1 noiembrie 2019, după 20 ani de experiență în bancă.
Florin s-a alăturat echipei ING în 2004, trecând în acest timp prin toate cele trei divizii de business ale băncii: Retail, Mid Corporate și Wholesale. El a fost, pe rând, director financiar al diviziei de Retail, șeful departamentului de piețe de capital, director de strategie al băncii și, ulterior, șeful departamentului de piețe financiare din România.
Din 2017, Florin a coordonat operațiunile de vânzări piețe financiare în cele 9 țări din Europa Centrală și de Est (Bulgaria, Cehia, Federația Rusă, Polonia, România, Slovacia, Turcia, Ucraina și Ungaria) din grupul ING, timp în care a crescut nivelul de cooperare și eficiență transfrontalieră, bazat pe proactivitate și abordare sectorială. În paralel, și-a păstrat rolul de director al operațiunilor locale de piețe financiare.
Anterior, Florin a activat ca director de brokeraj, director financiar și director de strategie și a lucrat în consultanță și diplomație, pe durata negocierilor de aderare a României la UE. Florin a fost clasat în primii 3 analiști pe finanțe-bănci din Europa Centrala și de Est de către Reuters-Thompson, în 2012. Florin are un master în științe economice și sociale de la Universitatea Manchester, a obținut doctoratul în economie la Academia
De o viață în industria cercetării de piață – se fac fix 30 de ani în 2024! -, Alina Stepan conduce, din 2012, businessul Ipsos România, iar din 2015 clusterul Europa de Sud-Est al grupului francez de cercetare de piață Ipsos.
Funcția nu e meserie, de aici precizarea că Alina este sociolog, psiholog și absolventă a unui master în comunicare și relații publice. Adeptă a învățării continue, în prezent Alina urmează un MBA în Management, Inovare și Dezvoltare Durabilă la Université de Haute-Alsace și IFG (Institut Français de Gestion).
Comerțul tradițional, producătorul pragmatic și cumpărătorul modern
Comerțul tradițional, un tip de magazin care scade constant (deși lent) în cifrele de retail audit, este un teritoriu misterios și insuficient cartat, undeva între Groapa Marianelor și Triunghiul Bermudelor. Foarte puține studii de consumator îi sunt dedicate și rareori prezentate la conferințe. Studiul Ipsos realizat în exclusivitate pentru Conferința Progresiv 2024 prezintă comerțul tradițional din România prin trei perechi de ochi: ai consumatorului modern, ai producătorului pragmatic și ai comerțului tradițional însuși.
Iulia Pencea, Director General NielsenIQ România, are o experiență vastă în diferite industrii şi metodologii de cercetare, atât în România, cât și în piețe din Europa de Est și Orientul Mijlociu, unde pe parcursul carierei a îndeplinit o serie de roluri strategice. Accesul la informații extrem de detaliate despre performanta și driverii industriilor, cât și viziunea de ansamblu asupra evoluției pieței și consumatorilor câștigate pe parcursul celor 6 ani la conducerea filialei locale a celei mai mari companii de research din lume, fac din Iulia una din vocile cele mai relevante în domeniul cercetării de piață.
Dr. Andrei Cânda are o experiență profesională solidă, lucrând în cercetarea de piață de peste 18 ani. De-a lungul carierei lui, Andrei a lucrat atât de partea clientului (colaborând cu unul dintre cei mai mari retaileri din piață), cât și în unele dintre cele mai mari companii specializate în cercetare de piață.
Are o arie largă de expertiză, coordonând proiecte de cercetare despre e-Commerce, bunuri de larg consum, retail, bunuri de folosință îndelungată, media, turism, automotive, servicii financiare, IT&C, servicii medicale, agribusiness, social etc.
Andrei are un doctorat în marketing, este acreditat de Asociația de Word of Mouth Marketing și este autor publicat, scriind materiale de specialitate despre rețelele de socializare, marketing, comunicare sau blogging.
Mihai este Principal, Data & Services, Mastercard, conducând eforturile de dezvoltare a afacerilor pentru România, Croația și Israel. Cu o experiență de peste 10 ani în consultanță, Mihai se concentrează pe industriile financiare, retail și comerț și afaceri guvernamentale, cu accent pe produse digitale, analiză și consultanță strategică.
Cu o experiență de peste 17 ani în marketing și vânzări în diferite companii multinaționale precum Mars, L’Oreal sau Pepsi, Oliver ocupă din 2021 funcția de Managing Partner al Retail Media Hub, prima companie locala de servicii integrate de retail media.
Având o experiență solidă în retail ca reprezentant al unor branduri recunoscute, Oliver își folosește expertiza acumulată, în mediul antreprenorial.
Masterclass
Dan a participat la multe negocieri importante de-a lungul a 20 de ani în care a ocupat poziții de middle și top management în mari companii multinaționale, cum ar fi Coca Cola sau Carlsberg.
A condus echipe mai mari de 500 de persoane și a trecut prin negocieri dificile: de la contracte comerciale cu clienți importanți până la probleme operaționale interne, de la angajarea membrilor seniori ai echipei până la deschiderea sau închiderea punctelor de lucru din toată țara.
În 2011, a fondat Leadder, o companie de training și dezvoltare organizațională ce oferă în România soluții premium, renumite la nivel mondial.
Pasionat de leadership, dezvoltare personală și vinuri bune, motto-ul ce îi conduce viața este o frază spusă de Mario Andretti, fost campion mondial de Formula 1: „Dacă ți se pare că ai totul sub control, înseamnă că pur și simplu nu te deplasezi suficient de repede!”
Mihai are peste 20 de ani de experiență în vânzări și marketing în industria berii și mai bine de 18 în dezvoltarea oamenilor și echipelor. Este consultant și trainer certificat Scotwork, iar în ultimii 4 ani a fost implicat în diverse proiecte ca trainer, coach, și consultant de business.
Crede mult în educație, iar misiunea lui este să aducă valoare companiilor cu care lucrează prin dezvoltarea oamenilor și a echipelor din care aceștia fac parte.
Magor Imre Csibi este unul dintre partenerii Trendconsult și conduce departamentul de Leadership și Cultură Organizațională, cu misiunea de a schimba și a umaniza cât mai multe organizații. Este autor, alături de Radu Predescu, a scris cartea Bătăliile care contează, care face o comparație între leadershipul din domeniul militar și civil. El este membru și expert pe cultură organizațională în Forbes Business Council, o comunitate exclusivistă dedicată antreprenorilor si liderilor de succes din domeniul afacerilor din SUA.
Între 2017-2018 a fost directorul executiv al biroului WWF în Korea, după ce a condus 7 ani în România cea mai mare organizație de conservare a naturii din lume, WWF. A fost și europarlamentar, vicepreședintele Comisiei de Mediu, Sănătate Publică și Siguranță Alimentară din Palamentul European și a predat la Universitatea Babeș-Bolyai. În 2009 a fondat publicația Think Outside the Box, pe care a și coordonat-o în primii doi ani. A vorbit la cinci ediții de Tedx, La TedxEroilor, Tedx UBB, Tedx Baneasa, Tedx Udvarhely și Tedx Baia Mare.
Absolvent al Facultății de Relații Economice Internaționale și cu o perioadă a studenției petrecută la Universitățile din Trieste și Barcelona, Petruș a ales să păstreze în formarea sa plăcerea de a se juca. Fie că folosește jocul de cuvinte sau joaca cu noțiuni și situații, a înțeles că această activitate este doar un mijloc către o formă de învățare.
Curajul, energia și creativitatea își au sursa din joacă și l-au ghidat către acțiuni suprinzătoare sau au contribuit către dezvoltarea altor competențe: și-a dezvoltat abilitățile antreprenoriale punând bazele unui start-up de distribuție de aparate foto pe film, o noutate la momentul lansării; a devenit mai deschis către locuri și culturi noi, dezvoltându-și aria de interculturalitate; și-a dezvoltat și îmbunătățit constant competențele de public speaking; a înțeles că motivația este strâns legată de performanța individuală sau a unei echipe; a apreciat suportul primit și este de părere că profesioniștii de mâine au nevoie de acest sprijin, de aceea crează programe sau se implică frecvent în proiecte de educație profesională și antreprenorială dedicate copiilor și adolescenților; a decis să profeseze într-un cadru în care învață constant și folosește metode de învățare care dau rezultate.
Petruș este parte a echipei Trend Consult din 2007, timp în care a livrat solutii de business în 8 țări pentru companii din industrii precum cel bancar, telecomunicații, automotive, oil&gas, FMCG. În cadrul Trend Consult, Petruș a devenit licențiat al companiei canadiene Eagle’s Flight în învățare experiențială. Abilitățile și expertiza le aplică în calitate de coordonator al diviziei Team Culture Practice, poziție din care oferă consultanță creativă sub forma unor proiecte de tip workshop, teambuilding, discursuri și conferințe în vederea creșterii nivelului de performanță al echipelor.
Polixenia Iordăchescu ocupă în prezent funcția de Managing Director – Senior Partner în cadrul Growth Leadership Consulting, companie de training & consultanţă care activează în Europa Centrală şi de Est și care ajută companiile în dezvoltarea și implementarea inițiativelor strategice care să permit o creștere durabilă pentru anii următori.
Polixenia are o experiență de lucru de peste 15 ani în industria de FMCG, ocupând poziţii diverse în companii precum Coca-Cola HBC, Ferrero sau Heineken. Ariile sale de expertiză sunt Business Market Intelligence, Category/Channel vision & development, PRGM, Shopper Marketing strategies.
Cu un master obținut la IMD Lausanne și acreditări în coaching atât în NLP cât și de la prestigioasa asociație Performance Consultants International, și din postura de Managing Partner al Marco Polo CEE, Raymond Marin sprijină dezvoltarea mediului de business, prin accelerarea dezvoltării oamenilor care contribuie la acesta.
Firul roșu al întregii experiențe profesionale a lui Raymond stă în capacitatea de a sesiza extrem de rapid abilitățile și potențialul unei persoane și de a îl spijini să devină cea mai bună versiune a sa.
În toată experiență de 30 de ani și în toate rolurile de pe care le-a avut, de la prima funcție de sales management la Bursa de Mărfuri la 19 ani până la funcțiile de board în multinaționale și fondator de companii de IOT sau de consultanță, acest fir roșu l-a călăuzit să dezvolte în mod natural business-uri complexe și să coaguleze echipe de parteneri care să îmbrățișeze ideea de dezvoltare a potențialului uman.